8 prostych sposobów, aby wzmocnić nasz układ odpornościowy

Kiedy służyłem w wojsku, opieka medyczna, opieka stomatologiczna oraz leki na receptę były za darmo. Pewnego wolnego dnia, kiedy byliśmy na przepustce z jednym z marynarzy marynarki wojennej, powiedział mi, że musi zatrzymać się w aptece bazy wojskowej, aby odebrać jakieś antybiotyki. Zapytałem go, czy źle się czuje. Powiedział mi, że czuje się dobrze, ale jako nastolatek brał tetracykliny na trądzik i za każdym razem kiedy próbował przestać je brać, chorował na wszystko co w danym momencie przechodziło przez miasto. Tak więc, teraz czuł jakby musiał je brać na stałe bo jego układ odpornościowy został wyłączony.

Naukowo mówiąc, odporność biologiczna jest zdolnością organizmu do obrony przed chorobami i wirusami. Mówiąc najprościej, jest to osobisty Departament Obrony Organizmu. Naturalna odporność z jaką się rodzimy składa się ze wszystkiego, od warstw skóry do białych krwinek i jest zwykle określana jako wrodzona odporność. Nabyta ochrona jest często nazywana odpornością swoistą (nabytą), która może być realizowana sztucznie za pomocą takich metod jak immunizacja lub naturalnie, gdy ciało reaguje na możliwe narażenie na żywe patogeny.

Dla wojownika, odpornością jest jego pancerz, chroniący go przed ognistymi pociskami świata mikroskopijnego. Przeanalizujmy niektóre z rzeczy, które możemy zrobić, aby zahartować tę zbroję i wzmocnić nasz układ odpornościowy.

Stosowanie wytycznych dla zachowania ogólnego zdrowia – takich jak mnóstwo ćwiczeń fizycznych i odpowiednia ilość snu, pilnowanie wagi ciała i ciśnienia krwi oraz spożywanie bardziej naturalnej, zorientowanej na rośliny diety – jest ważne dla silnej podstawy układu odpornościowego. Dieta, o której mowa, jest bogata w świeże owoce, orzechy, jagody, warzywa i nasiona.

To wszystko wydaje się dość oczywiste, ale czy są również konkretne rzeczy, które możemy dodać, aby skutecznie wzmocnić zdolność organizmu do obrony? Zdecydowanie tak, a większość z nich to rzeczy niedrogie, smaczne i takie, które możemy jednocześnie w łatwy sposób dodać do już zdrowej diety.

  • Czosnek jest zabójcą. Mam tu na myśli fakt, że posiada on potężne właściwości antybakteryjne, przeciwwirusowe, przeciwgrzybicze oraz przeciw właściwie wszystkiemu, co złe.
  • Olej Oregano jest niesamowity. Słyszałem, że nazywany jest „zabójcą chwastów” naszego ciała. Jest szczególnie skuteczny w przypadku szkodliwych bakterii w przewodzie pokarmowym.
  • Imbir jest ostrym kłączem, które posiada silne właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, pomaga usunąć toksyny z organizmu i oczyszcza układ limfatyczny.
  • Grzyby są pełne antyoksydantów i wykazano, że wzmacniają systemu odpornościowy.
  • Probiotyki są pomocne w zmniejszaniu zarówno infekcji jelitowych, jak i układu oddechowego.
  • Witamina C jest „klejem”, który scala cały pancerz ochronny organizmu.
  • Witamina D jest wielkim wsparciem dla skutecznego systemu odpornościowego i rzeczywiście pomaga w zwalczaniu wielu chorób. Często zwana „witaminą słońca”, z oczywistych powodów. Organizm może zazwyczaj produkować odpowiednie jej ilości dzięki zaledwie 15 minutom ekspozycji na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Możesz również skorzystać z suplementów witaminy D.
  • Istnieje wiele ziół, jak żeń-szeń i echinacea oraz minerały, jak cynk, które przypuszczalnie również wzmacniają odporność organizmu.

Moja matka była tak naprawdę ogromną częścią mojego układu odpornościowego, gdy byłem chłopcem. Pewnego dnia cudownie mnie uzdrowiła, mówiąc dobitnie: „Jeśli jesteś zbyt chory, by iść do szkoły, jesteś zbyt chory, aby oglądać telewizję”.

Autor: dr Steve Weston

Źródło: http://www.sunwarrior.com/

Siła Roślin