Dieta i Sunwarrior w życiu profesjonalnej baletnicy

Kiedy myślisz o balecie, najprawdopodobniej przychodzi ci do głowy elegancja, prostota i wdzięk. I choć w istocie dążymy do tych wszystkich cech, o wiele więcej wymaga osiągnięcie szczytu umiejętności w świecie baletu.

Zaczęłam ćwiczyć taniec baletowy w wieku 10 lat, bez świadomości ogromu pracy, jakiej wymaga się od profesjonalnego tancerza. W miarę upływu lat, przyzwyczaiłam się do rosnących wymagań treningowych i pod kątem umiejętności.

Teraz, będąc profesjonalną tancerką od prawie dziesięciu lat, utrzymanie ciała przy zdrowiu jest dla mnie niezwykle ważne. A wymagania są ogromne. Praca od dziesiątej rano na zajęciach treningowych przez półtorej godziny do prób, które mogą trwać od sześciu godzin wzwyż, jest wymagająca każdego dnia. Moje odżywianie odgrywa istotną rolę w utrzymaniu wytrzymałości i koncentracji.

Sunwarrior jest integralną częścią mojego żywienia. Uwielbiam w nim to, że jest na bazie roślin i pełny jest składników odżywczych.

Nie powiedziałabym, że jestem wegetarianką, ale mięso nie jest podstawą mojej diety. Spożywam je co jakiś czas, gdy mam na nie ochotę (moja znajomość tego, czego moje ciało potrzebuje wynika z wrażliwości na to, kiedy sama czuję, że potrzebuję bananów, czerwonego mięsa, papryki, zieleniny lub migdałów. Ale to już inna historia).

Mam kilka podstawowych posiłków, które zawierają Sunwarrior, aby zachować wysoką wydajność. Jeden podnoszący na duchu posiłek, który kocham, to płatki owsiane. Jestem zwolenniczką jedzenia mniejszej ilości glutenu lub w ogóle bez glutenu, więc przygotowuję swoje płatki owsiane z różnymi ziarnami: gryka, szarłat (amarantus), i / lub owies. Kiedy to już przygotuję, dodaję miarkę białka Mieszanki Wojownika (Warrior Blend). Smak czekoladowy lub waniliowy sprawia, że płatki owsiane smakują niesamowicie i zmniejsza to potrzebę dodawania jakiegokolwiek innego słodzika, jak miód czy syrop klonowy. Dodaję zmiksowane nasiona lnu, rodzynki i często pestki dyni. Aby nadać ostrzejszego smaku, dodaję trochę cynamonu, gałki muszkatołowej i kardamonu, by pomóc krążeniu oraz szczyptę soli, aby utrzymać równowagę elektrolitową. Dla mnie jest to świetny sposób, aby rozpocząć dzień, ponieważ dzięki temu utrzymuję poczucie sytości i stały poziom energii przez pierwszą część dnia do lunch’u.

Jeśli mam ciężki dzień treningowy – gdzie wiem, że będę musiała tańczyć dużo a nie mam czasu i energii, aby strawić przekąskę, którą musiałabym żuć – mieszam coś bardzo prostego: przegotowana woda w termosie, 3/4 miarki Mieszanki Wojownika (Warrior Blend), 2 łyżeczki proszku spiruliny i 1 łyżeczka miodu. Uwielbiam ten napój. Jest łatwostrawny a przy tym jest to coś, co mogę popijać w trakcie prób. Dostarczam trochę węglowodanów z miodu i białko dla utrzymania poziomu energii oraz fitoskładniki ze spiruliny. W okresie zimowym, kiedy w studio może być zimno, zawsze mam kilka koktajli z chili w proszku lub pieprzem cayenne. Ta termogeniczna przyprawa ogrzewa mnie od wewnątrz i utrzymuje mój metabolizm.

Nawet, jeśli niektóre aspekty baletu mogą wydawać się miękkie i delikatne, inne są bardzo fizyczne i są dużym wyzwaniem dla ciała. Białko Sunwarrior dostarcza mi właściwości odżywczych i umożliwia dążenie do wyznaczonych celów. W przyszłych artykułach opowiem więcej o tym, jak korzystam z białka Sunwarrior.

Autor: Marissa Parzei

Źródło: http://www.sunwarrior.com/

Siła Roślin