Przyrost masy mięśniowej – 10 najczęstszych błędów

Jeśli pomimo regularnych wizyt na siłowni, nie potraficie zbudować masy mięśniowej, ten artykuł jest właśnie dla was! Oto dziesięć wskazówek, które sprawią, że wasz trening będzie bardziej efektywny!

Spędzacie czas na siłowni, trenujecie, chcecie być w dobrej formie i nabrać masy mięśniowej, lecz pomimo starań, nie potraficie osiągnąć wymarzonego efektu? Wielu ludzi boryka się z tym problemem. Łatwo zdenerwować się brakiem efektów, gdy wydaje się nam, że robimy wszystko, co powinniśmy, by poprawić swój wygląd i tężyznę fizyczną. Bez względu na to, czy waszym celem jest zbudowanie masy mięśniowej, by być szczuplejszym i silniejszym, czy większym i bardziej umięśnionym, upewnijcie się, że nie popełniacie któregoś z tych błędów, mogących istotnie hamować wasz rozwój.

Zbyt długa rozgrzewka
Choć właściwa rozgrzewka jest istotna, niektórzy ludzie mają skłonność do przeznaczania zbyt dużej ilości czasu na rozgrzanie się i ćwiczenia rozciągające. Zapominają przez to o tym, co najważniejsze. Nie róbcie tego. Skupcie się i podnoście ciężary.

Zbyt długie przerwy pomiędzy ćwiczeniami
To poważny problem, z którym – z różnych powodów – boryka się wielu z nas. Przeznaczanie dodatkowego czasu na pójście po wodę, rozmowy z ludźmi, sprawdzanie telefonu – tego typu rzeczy rozpraszają naszą uwagę i sprawiają, że przerwy pomiędzy ćwiczeniami są zbyt długie, co może skutkować mniejszym przyrostem masy mięśniowej.

Rezygnacja z podnoszenia ciężarów
Niektóre kobiety obawiają się, że będą zbyt umięśnione, przez co unikają podnoszenia ciężarów. To mit! Ten rodzaj ćwiczeń nie sprawia, że kobiety robią się coraz większe! Podnoszenie ciężarów jest bardzo ważne, zwłaszcza, jeśli chcecie być szczupłe, silne, wysportowane i mieć mięśnie (nikt nie chce być chudy i zwiotczały!).

Brak planu treningowego
Jeżeli przychodzicie na siłownię i zaczynacie ćwiczyć bez żadnego ładu i składu, prawdopodobnie marnujecie swój czas. W ten sposób nie osiągniecie zadowalających efektów, które pewnie uzyskalibyście, gdybyście mieli indywidualny plan treningowy. Postępowanie według niego zaoszczędzi wam czasu, który przeznaczacie na zastanawianie się, co robić dalej i da wam wskazówki dotyczące zwłaszcza tego, jak osiągnąć swój cel!

Zbyt szybkie poddawanie się
Niektórzy ludzie zmieniają swój program treningowy, jeśli nie uzyskają natychmiastowych rezultatów. Częste zmienianie planu treningowego nie jest zalecane. Efektów nie uzyskuje się w jeden wieczór. Najważniejsze, by trzymać się planu i poświęcić mu odpowiednią ilość czasu i uwagi, a osiągniemy upragnione efekty.

Zbyt dużo ćwiczeń typu kardio
Kardio to rodzaj ćwiczeń istotny dla zdrowia, spalania kalorii i zachowania kondycji. Jednak ten typ aktywności nie pomoże wam zbudować masy mięśniowej. Zbyt duża ilość ćwiczeń kardio może w rzeczywistości sprawić, że spalimy wcześniej wypracowane mięśnie! Skupcie się na podnoszeniu ciężarów, zamiast na ćwiczeniach kardio, zwłaszcza, jeśli zależy wam na nabraniu siły i masy mięśniowej.

Niedobór składników odżywczych niezbędnych do budowy mięśni
Nawet jeśli wykonujecie perfekcyjnie wszystkie ćwiczenia na siłowni, marnujecie większość spędzonego tam czasu, jeśli odpowiednio się nie odżywiacie. Jeśli nie dostarczacie swojemu organizmowi wystarczającej ilości wysokiej jakości białka i odpowiedniej dawki składników odżywczych, ułatwiających zamianę tego białka w mięśnie, nie uda wam się skutecznie zbudować masy mięśniowej.

Brak opanowania podstaw
Upewnijcie się, że opanowaliście podstawowe ruchy związane z podnoszeniem ciężarów, zanim zaczniecie próbować bardziej zaawansowanych ćwiczeń. Nauczcie się poprawnie podnosić ciężary i właściwie wykonywać różne, związane z nimi ćwiczenia, takie jak przysiady, wyciskanie na klatkę piersiową, martwy ciąg, itd.

Przesilanie się
Choć chcemy dobrze wyglądać i być silniejszymi,podnosić jak największy ciężar, nigdy nie powinniśmy się przesilać. Takie zachowanie nie tylko nie pomoże nam osiągnąć upragnionych efektów, lecz może również spowodować sztywność stawów, bóle, nadwyrężenia, a nawet kontuzje. Najlepiej odpowiednio dostosować wagę do siły wybranego mięśnia, tak, aby tylko on brał udział w ćwiczeniu, bez potrzeby angażowania innych mięśni.

Zbyt mało czasu na odpoczynek
Przeznaczanie zbyt małej ilości czasu na odpoczynek (pomijanie dni bez ćwiczeń, w których mięśnie się regenerują lub brak odpowiedniej dawki snu) może skutecznie zniweczyć nasze działania. Ciało potrzebuje odpoczynku i snu, aby, z pomocą spożytych przez nas składników odżywczych, zbudować tkankę mięśniową. Jeśli nasz organizm nie może odpocząć, zarówno mięśnie, jak i efekty ćwiczeń są mniejsze.

Czy ktokolwiek z was padł ofiarą któregoś z tych często popełnianych błędów? Jeśli tak, najwyższy czas z tym skończyć!

 

Autor: Bree West 

 

Siła Roślin